Dieta przeciwko starzeniu

Jeśli nie chcesz się starzeć, w Twoim menu nie powinno zabraknąć:

  • Szpinaku i innych zielonych liściasty warzyw – ponieważ zielone warzywa oraz fasola są potężną bronią w arsenale do walki z efektami starzenia się. Zawierają duże ilości związków przeciwdziałających codziennemu ‘zużywaniu’ się skóry,
  • Nasion słonecznika – te małe nasiona zawierają duże ilości witaminy E, a nie ma nic lepszego niż witamina E jeśli chodzi o odpowiednią troskę o skórę. Witamina E pomaga walczyć z wolnymi rodnikami, które są odpowiedzialne za starzenie się skóry,
  • Winogron – udar mózgu, zwał serca i zwiotczała skóra nie ma szans nas dopaść jeśli będziemy jeść dużo winogron (razem z pestkami ponieważ głównie pestki winogron mają właściwości prozdrowotne),
  • Sera – ser jest bogatym źródłem łatwo przyswajanego wapnia, dzięki czemu zachowamy zdrowe kości, zęby oraz zapewni nam ochronię się przed osteoporozą. Dietetycy są podzieleniu co do spożywania mleka przez osoby dorosłe (ze względu na brak enzymów trawiących laktozę), niemniej ser oraz inne produkty przetwórstwa mlecznego, z uwagi na istniejące w nich bakterie, są dobrze trawione. Zatem dla mleka mówimy nie, natomiast sery, jogurty, śmietany (a nie będzie od czasu do czasu) jak najbardziej,
  • Słodkich ziemniaków – pomarańczowe warzywa takie jak słodkie ziemniaki czy marchewka, oprócz tego że są smacznym dodatkiem do potraw,  dzięki dużej zawartości beta karotenu chronią naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym.

Borys

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *