mięśnie dna miednicy po porodzie

Najczęściej z komplikacjami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, niemniej jednak zdarzają się również mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet w trakcie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeżeli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że dzięki dobrym ćwiczeniom wolno niesłychanie ekspresowo powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najodpowiedniej każdego dnia. Wtenczas wolno liczyć na de facto imponujące efekty.
Jest szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, by były jak w największym stopniu skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe ćwiczenie, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najprawidłowiej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być absolutnie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a po pewnym czasie wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtenczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub ewentualnie dwóch serii, lecz najporządniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy w pewnych momentach wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają właściwych rezultatów, najprzyzwoiciej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.